Văd acum vreo lună pe Reddit noul logo al Poștei Române, o absurditate. Niște litere aruncate alandala făcute parcă într-un Paint 3D de un elev de clasa a-9-a ce și-a făcut în grabă tema la TIC. Caut repede pe diferite site-uri de presă să văd dacă se confirmă. Nu văd nimic. Am sperat că e doar o glumă sau o informație eronată. A doua zi, la ora 7.00, titlu mare în mass-media: „Poșta Română a plătit 48.000 euro pentru un logo nou”.
Mă apuc repede de scris o petiție, încă nu apăruse un comunicat oficial din partea Poștei, dar am considerat necesar să opresc această schimbare. Să scot din peisaj acel logo juvenil cu literele de zici că au fost călcate de mașină, aruncate fără noimă. Fac un tabel mare cu semnături, mă duc să cer semnături pe la toți cunoscuții, colegi și prieteni. În final, puțin peste 60 s-au alăturat cauzei mele, în vreo două ore. Trimit repede petiția pe e-mail și sunt asigurat că a fost expediată chiar către Directorul General.
Trec câteva zile, reacția publică la noul logo încă neconfirmat este acerbă. De la vrem goarna înapoi, la acuzații de corupție, goarna e un brand de țară, toți parcă și-au amintit că există Poșta Română și au ținut să își exprime dezacordul față de schimbarea hidoasă.
Poșta Română – răspuns la petiție
Mai trec iară câteva săptămâni, până acum vreo 2-3 zile. Logo-ul este anunțat oficial și pe lângă el mai apar si diferite idei, precum Zor ( tot niște litere aruncate) ce se vrea a fi noul serviciu de curierat, sau o dâră ondulată cu puncte verzi ( vezi-doamne drum și copaci ) ce se vrea a fi noul fundal pentru logo.
Mai mult, modernizarea oficiilor poştale cu noua siglă va costa între 10 şi 15 milioane de euro, în următorii doi ani, iar branduirea maşinilor din parcul auto al Poştei Române cu noua identitate vizuală va fi de 50 – 100 de euro pe fiecare autovehicul, a declarat Valentin Ştefan, directorul Poștei Române.
Acum ca ironia să fie maximă răspunsul la petiția mea este de-a dreptul burdușit cu noua siglă în toate variațiunile posibile și pe toate paginile. Ce să zic, mi-au transmis destul de repede că nu au de gând să țină cont de opinia publică. Mai mult, au mai și adăugat că „Noua identitate vizuală este mult mai mult decât o schimbare de imagine – este începutul unei noi ere pentru Poșta Română”. Eu unul propun să începem cu înlocuirea unor poștași care aduc scrisorile și avizele doar când au ei chef sau cu doamnele de la ghișeu care nu știu să se poarte cu clienții. Să nu mai se dea contracte pe ochi frumoși, pe comisioane. Să nu mai fie corupție și bani aruncați pe NIMIC în plină criză.
Aveți mai jos magnificul răspuns și dâra de culoare.



